Monday, January 3, 2011

Ancaman Yahudi

 

Title: Ancaman Yahudi
Year: 1999

Sudah lama kita bercakap mengenai orang Yahudi. Dan subjek ini juga yang saya pilih untuk menulis kali ini. Mengapa? Kerana ancaman Yahudi ini satu ancaman yang besar dan menggugat umat Islam khasnya, serta umat manusia amnya. Dan kebanyakan kita masih lena dan tidak sedar.

Kaum Bani Israel yang kebanyakannya menjadi pendokong agama Yahudi, walaupun wujud sedikit sebanyak bangsa lain. Menurut buku The Thirteenth Tribe, majoriti bangsa Yahudi ini bukan berasal dari Israel (Palestin) tetapi dari bangsa Khazar di Asia Tengah. Bangsa ini memilih untuk menganuti agama Yahudi.

Mari kita mengkaji latar belakang sejarah kaum Yahudi yang mendakwa mereka kaum terpilih ini. Allah s.w.t-yang orang Yahudi panggil Jehovah, telah melantik banyak Rasul dan Nabi dikalangan mereka; Ishaq, Yaqub, Yusuf, Musa, Harun, Daud, Sulaiman, Zakaria, Yahya dan Isa (sekadar menamakan beberapa contoh). Namun mereka sering mengingkari ajaran Rasul-Rasul mereka. Kitab Taurat tinggalan Nabi Musa a.s diselewengkan, Nabi Isa a.s dikhianati dan dicaci.

Malah agama Kristian moden dicipta seorang Yahudi-St Paul. Kitab Injil yang dikarang olehnya menjadi asas doktrin Kristian moden. Pada zaman Rasulullah s.a.w mereka menguasai Madinah. Perjanjian yang ditandatangani dengan Rasulullah dikhianati. Pada zaman Umar Al-Khattab r.a mereka dihalau ke Syria. Abdullah b. Saba' pula menimbulkan fitnah dan perpecahan dikalangan umat Islam yang berlarutan hingga ke hari ini. Misi mereka berjaya dengan wafatnya Usman r.a dan Ali r.a. Pentadbiran yang benar-benar Islam digantikan dengan pentadbiran yang tersasar dari Islam sebenar. Istana Khalifah mewah dan dipenuhi dengan penari-penari serta ahli-ahli muzik. Banyak tokoh-tokoh Islam seperti Imam Hassan Al-Basri menyepikan diri daripada bersama Khalifah kerana kesesatan yang bermaharajalela.

Walaubagaimanapun, pentadbir-pentadbir Islam tidak pernah menzalimi orang-orang Yahudi sehinggakan ada menteri-menteri dan sarjana-sarjana Daulah Ummayah dan Abassiyyah daripada kalangan mereka. Sebaliknya orang Eropah menghalau mereka. England menghalau mereka pada tahun 1290, Perancis dua kali-1306 dan 1394. Mereka diusir dari Belgium pada 1370 dan 20 tahun kemudian dari Eropah Timur. Belanda menghalau mereka pada 1444, Itali 1540 dan Jerman 1551. Orang Yahudi diusir dari Russia pada 1510.

Mereka kemudian memainkan peranan dalam penghapusan khilafat terakhir Islam di Turki Uthmaniyyah. Sulaiman Mansoor, seorang Yahudi di negara tersebut menulis,

"Kami menawarkan emas kepada Sultan Abdul Hamid untuk memperoleh tanah di Empayar Uthmaniyyah. Tetapi baginda menolak, dan menghalau orang-orang kami dengan cara yang memalukan. Namun usah bimbang, dalam masa yang singkat kami akan menjatuhkan kerajaan yang celaka ini dan mencabul bangsa Turki agar kesengsaraan mereka lebih dari kaum India di Amerika."

Mustafa Kamal Attaturk, bapa nasionalis Turki itu berketurunan Yahudi.

Mungkin ada yang masih belum faham pengaruh dan ancaman Yahudi.

Antara pegangan asas ajaran Yahudi ialah kitab Talmud, selain kitab Taurat. Di sini saya memetik asas ajaran Talmud.

-Harta dan kekayaan Gentiles (orang bukan Yahudi) boleh diambil orang Yahudi. Sekiranya orang Yahudi mengambil harta orang bukan Yahudi, harta tersebut milik mereka.

-Orang Yahudi dipilih untuk mentadbir nyawa Gentiles.

-Sepertimana manusia lebih mulia daripada haiwan, orang Yahudi lebih mulia daripada semua manusia di atas mukabumi memandangkan semua manusia memilikki sifat kebinatangan di dalam diri mereka.

-Orang Yahudi didiharamkan mengambil riba sesama mereka tetapi diwajibkan mengambil riba daripada Gentiles.

Pendedahan ancaman Yahudi ini boleh didapati menerusi The Protocols of the Learned Elders of Zion, sebuah dokumen perjanjian antara tokoh-tokoh pergerakan Zionis Darjah ke-33. Dokumen penuh kontroversi ini membuktikan pegangan Maciavellian orang Yahudi iaitu hasrat untuk menubuhkan negara Yahudi yang tunggal menerusi apa cara sekalipun.

Dokumen ini dibongkar oleh Professor Sergyei A. Nilus, seorang paderi Gereja Orthodoks di Russia. Dia menerbitkan edisi berbahasa Russia pada 1905, setelah diperolehinya daripada seorang sahabat, yang telah menterjemahnya daripada bahasa Yahudi, yang telah mencurinya dari teman wanita ketua Freemason paling berpengaruh di Perancis.

Nilus kemudian ditangkap oleh pihak Bolshevik (gerakan yang didalangi Yahudi) dan diseksa dengan kejam. Dia dibuang negeri ke Vladimir dan mati di sana pada 13 Januari 1929. The Protocols diterjemahkan ke bahasa Inggeris oleh Victor e. Marsden, wakil Morning Post di Russia.

The Protocols secara umumnya merupakan rancangan penaklukan dunia melaui persaudaraan sulit. The Protocols menerangkan tujuan komunisme, sosialisme, kapitalisme dan perperangan, revolusi serta globalisasi. Jika kita membandingkan sejarah dunia pada abad ke-20 dengan apa yang tertulis di dalam The Protocols, maka wujud keserupaan.

Dalam erti lain, orang Yahudi telah merencanakan apa yang akan mereka lakukan dalam dokumen tersebut, dan mereka memegang benang-benang tersembunyi yang mengawal boneka-boneka di pentas dunia. Henry Ford, usahawan otomobil terkemuka Amerika Syarikat telah bertemu dengan beberapa tokoh dalam usahanya mencapai pedamaian pada Perang Dunia Pertama. Dia telah berkenalan dengan seorang diplomat Yahudi bernama Rosika Schwimmer, yang menurut Ford lebih bijak dari kesemua tokoh-tokoh lain. Puan Rosika mengatakan bahawa perang tersebut berpunca dari ahli-ahli bank Yahudi di Jerman. Ford kemudian yakin bahawa wujud satu pakatan rahsia Yahudi yang berbahaya terhadap Amerika.

Memetik kata-katanya:

"(Persoalan Yahudi) ini mempunyai organisasi dan perancangan yang teliti hingga menimbulkan kekacauan-kekacauan di dunia. Ini bukan baru, tetapi mempunyai akar umbi yang sangat dalam..."

Dia seterusnya menulis buku The International Jew, sebuah buku yang pada hari ini sangat sukar didapati kerana menerusi jaringan luasnya, bangsa Yahudi telah menyekat pengedarannya.

Agama Kristian umpamanya, telah lama tersungkur kepada ancaman Yahudi ini. Kejayaan utama Yahudi dicapai apabila Majlis Ouecumenical Katholik di Vatican, Rome telah memutuskan untuk mengampunkan 'dosa' orang Yahudi membunuh Isa Al-Masih (menurut kepercayaan mereka). Gerja Katholik hari ini dikuasai pucuk pimpinannya oleh orang Yahudi.

Orientalis Perancis, M. Masignon berkata pihak Vatican sememangya menerima wang daripada Zionis. Dia amat marah mencampuri kepentingan kewangan dan politik dengan agama dan kebenaran.

"Bila orang Kristian berunding untuk memenuhi kepentingan Zionisme, mereka menimbulkan ancaman terhadap agama mereka, dan bagi seorang yang setia dan ikhlas seperti saya, tindakan tersebut dianggap satu pengkhianatan..."

Maka setelah tertewasnya Kristian dengan Yahudi, janganlah kita membiarkan umat Islam menjadi mangsa seterusnya golongan ini. Selain penguasaan hierarki gereja, Kongress Amerika Syarikat dan kerajaan-kerajaan Eropah turut menjadi boneka Yahudi. Menerusi The American Israel Public Affairs Committee (AIPAC), mereka melobi di Washington. AIPAC menjadi pelobi kedua berpengaruh di Kongres.

Malah, secara umumnya, The Protocols menggariskan bahawa misi 'suci' Yahudi ini mesti dicapai melalui beberapa cara, antaranya:

-Media massa

-Parti-parti politik sekular

-Pendidikan -Kebudayaan

-Pertubuhan-pertubuhan seperti Freemason, Kelab Rotary dan Lions Club

Menerusi pengaruh mereka di dalam pentadbiran Amerika Syarikat, orang Yahudi telah memujuk Amerika untuk melumpuhkan Gerakan Islam yang diperjuangkan oleh pertubuhan-pertubuhan seperti Hamas dan Jihad Islam.

Agensi-agensi media seperti Reuters, AFP, CNN dan BBC kini dipegang oleh Yahudi dan diperalatkan oleh mereka sesuka hati. Hollywood menjadi medium porpaganda mereka untuk memberi gambaran pengganas, kolot dan ekstrim terhadap umat Islam. Bank-bank dan syarikat-syarikat kewangan utama dunia dipegang bangsa Yahudi.

Bangsa Yahudi menyimpan cita-cita untuk mendirikan Greater Israel yang merangkumi kawasan dari Sungai Euphrates (Furat) di Iraq hingga ke Sungai Nil di Mesir. Maksudnya, Makkah dan Madinah akan dijajah Yahudi! Mahukah kita melihat Kaabah diselimuti The Star of David dan Masjid Nabawi menjadi sebuah synagogue? Inginkah kita melihat kesucian Islam dimomokkan hingga ke tahap paling hina oleh bangsa yang telah mengingkari perintah Allah ini?

Ideologi Komunis yang diasaskan oleh Karl Marx itu adalah sebahagian daripada konspirasi sulit Yahudi untuk menguasai dunia. Karl Marx, kedua-dua ibubapanya Yahudi. Trotsky mempunyai darah Yahudi sebagaimana isteri dan ibu Stalin juga berbangsa Yahudi. Selepas Revolusi Bolshevik, bangsa Yahudi telah menguasai jentera kerajaan Russia.

Nasionalisme Arab turut menjadi sebahagian usaha dasyat dari Israel. Gamal Abdul Nasser, yang begitu lantang menyuarakan nasionalisme Arab ini merupakan pengkhianat kepada Ikhwanul Muslimin. Sentimennya yang bersifat kebangsaan telah memalingkan rakyat daripada Harakah Islamiyyah.

Pemikiran Yahudi juga telah membawa kepada lahirnya PBB. Henry Klein, seorang peguam Yahudi di New York menegaskan di dalam bukunya Zions Rule the World "PBB adalah Zionisme. PBB adalah kerajaan super yang disebut di dalam The Protocols of the Learned Elders of Zion."

Maka kita harus memahami bahaya yang dibawa Yahudi ini. Cara untuk menghadapi konspirasi sebegini hanyalah satu-kembali kepada Islam sepenuhnya. Sekularisme cuma rekaan Yahudi agar umat Islam memisahkan diri mereka daripada satu-satunya kekuatan kita-cara hidup, politik dan perundangan Islam. Harakah Islamiyyah harus bersatu menghadapi ancaman ini. Saya akhiri tulisan saya ini dengan maksud firman Allah s.w.t:

"Sesungguhnya Quranlah perkataan yang hak. Dan bukanlah ia main-main. Sesungguhnya mereka itu mempedayakan engkau, sebenar-benar mempedayakan. Tetapi Aku (Allah) akan mempedayakan mereka pula (membalasnya)."

[tweetmeme only_single="false"]
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...