Wednesday, April 27, 2011

Indahnya asma ul-husna

 

image

Ya Allah!" apabila dizikirkan 500x setiap mlm, lebih² lagi selepas sholat Tahajjud atau sholat sunat 2 rakaat mempunyai pengaruh yang besar di dalam mencapai segala yang dihajati.

"Ya Rahman!" apabila dizikirkan sesudah sholat 5 waktu sebanyak 500x, maka hati kita akan menjadi terang, tenang & sifat² pelupa & gugup akan hilang dengan izin Allah swt.

"Ya Rahim!" apabila dizikirkan sebanyak 100x setiap hari, Insyaallah kita akan mempunyai daya penarik yang besar sekali hingga manusia merasa cinta & kasih serta sayang terhadap kita.

"Ya Malik!" apabila dizirkan sebanyak 121x setiap pagi atau setelah tergelincirnya matahari, segala pekerjaan yang dilakukan setiap hari akan mendtgkan berkat & kekayaan yang diredhai Allah.

"Ya Quddus!" apabila dizikirkan sebanyak 100x setiap pagi setelah tergelincir matahari, maka hati kita akan terjaga dari semua penyakit hati seperti sombong, iri hati, dengki dan lain².

"Ya Salam!" apabila dizikirkan sebanyak 136x, Insyaallah jasmani & rohani kita akan terhindar dari segala penyakit sehingga badan menjadi segar sihat & sejahtera.

"Ya Mukmin!" apabila dizikirkan sebanyak 236x, Insyaallah dengan izin Allah swt diri kita,keluarga & segala kekayaan yang dimiliki akan terpelihara & aman dari segala macam gangguan yang merosakkan.

"Ya Muhaimin!" apabila dizikirkan sebanyak 145x sesudah sholat fardhu Isyak, Insyaallah fikiran & hati kita akan menjadi tenang & bersih dari segala sesuatu yang merumitkan sehingga mudah untuk menghafal apa jua pelajaran.

"Ya 'Aziz!" apabila dizikirkan sebanyak 40x sesudah sholat subuh, Insyaallah dengan izin Allah, kita akan menjadi org yang mulia, disegani org kerana penuh kewibaan.

"Ya Jabbar!" apabila dizikirkan sebanyak 226x pagi & petang, semua musuh akan menjadi tunduk & patuh dengan izin Allah swt.

"Ya Mutakabbir!" apabila dizikirkan sebanyak 662x, maka dengan kebijaksanaan bertindak, kita akan dapat menudukkan semua musuh, bahkan mereka akan menjadi pembantu yang setia.

"Ya Khaliq!" dibaca mengikut kemampuan atau sebanyak 731x, Insyaallah bagi yang ingin otak cerdas, cepat menerima sesuatu pelajaran, amalan ini akan memberikan otak kita cerdas dan cepat tangkap.

"Ya Baarii' !" sekiranya kita berada di dalam kesukaran atau sedang sakit, dibaca sebanyak 100x selama 7 hari berturut², Insyaallah kita akan terlepas dari kesukaran & sembuh dari penyakit tersebut.

"Ya Musawwir!" sekiranya seorang isteri yang sudah lama belum mempunyai anak, maka cubalah ikhtiar ini dengan berpuasa selama 7 hari dari Ahad hingga Sabtu. Diwaktu hendak berbuka puasa, ambil segelas air & dibacakan "Ya Musawwir" sebanyak 21x, kemudian diminum air tersebut untuk berbuka puasa.Bagi sang suami, hendaklah berbuat perkara yang sama tetapi hanya dengan berpuasa selama 3 hari. Kemudian, pada waktu hendak berjimak, bacalah zikir ini sebanyak 10x, Insyaallah akan dikurniakan anak yang soleh dengan izin Allah swt.

"Ya Ghaffaar!" sambil beri'tikaf (diam dalam masjid dalam keadaan suci bacalah zikir ini sebanyak 100x sambil menunggu masuknya waktu sholat Jumaat, Insyaallah akan diampunkan dosa² kita.

"Ya Qahhaar!" dizikir menurut kemampuan atau sebanyak 306x, maka hati kita akan dijaga dari ketamakkan & kemewahan dunia & Insyaallah org² yang selalu memusuhi kita akan sedar & tunduk akhirnya.

"Ya Wahhaab!" dizikir sebanyak 100x sesudah sholat fardhu, barang siapa yang selalu di dalam kesempitan, Insyaallah segala kesulitan atau kesempitan dalam soal apa pun akan hilang dengan izinNya.

"Ya Fattah!" dizikir sebanyak 71x sesudah selesai sholat subuh, Insyaallah hati kita akan dibuka oleh Allah, sehingga mudah menerima nasihat agama.

"Ya 'Aalim!" dizikir sebanyak 100x setiap kali selesai sholat Maktubah, Insyaallah akan mendapat kemakrifatan yang sempurna.

Fadhilat ini dipetik dari tajuk buku Khasiat Asmaul Husna & Himpunan Ayat-Ayat Al-Quran: Abu Nur Husnina keluaran Pustaka."
_________________
biarkan kedukaan itu berlalu bersama sang bayu...
biarkan kesedihan itu hilang bersama tangisan...
biarkan kehidupan terus mendapat nikmat yang di anugerah Tuhan...

[tweetmeme only_single="false"]
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...